1 iun. 2010

Ziua Internationala a Copilului

A mai ramas foarte putin din bucuria pe care o poate aduce ziua copilului.
Azi la mine la serviciu am auzit cate in luna si in stele in legatura cu aceasta zi. Incepand de la mesajul de La multi ani primit de o colega care s-a revoltat ca nu ar mai fi copil, pana la urari in direct in emisiune catre toata regia de emisie unde ma aflam si eu. Eu m-am simtit bine. Inca ma simt copil, si sper sa nu imi treaca acest sentiment prea curand. Google m-a determinat sa caut in stanga si in dreapta si am gasit multe saituri si blog`uri care au scris despre acest 1 iunie.
Am spicuit si eu cate ceva pentru voi cei 5 cititori ai mei.
Citat :

Ziua Internationala a Copilului a fost stabilita la Conferinta Mondiala pentru Protejarea si Bunastarea Copiilor, organizata la Geneva din 1925. Nu este tocmai clar de ce ziua de 1 iunie a fost stabilita ca fiind Ziua Internationala a Copilului. Una dintre teorii ar fi ca, consulul chinez de la San Francisco a strans un numar de orfanii chinezi pentru a sarbatori Festivalul Dragonului, care s-a intamplat sa fie chiar pe 1 iunie, data care a coincis deasemenea cu Conferinta de la Geneva.

De atunci s-a stabilit ca 1 iunie sa fie Ziua Internationmala a Copilului, mai ales in tarile comuniste. In vest, aceasta zi este sarbatorita in alte zile ale anului, dar nu i se acorda prea mare atentie. Astfel, aceasta zi a fost interpretata ca fiind o sarbatoare comunista.


Din istoricul momentelor mai importante ale miscarii de promovare a drepturilor copilului:

· 1924 – Adoptarea de catre Liga Natiunilor Unite a Declaratiei Drepturilor Copilului

· 1925 – Conferinta mondiala pentru protejarea si bunastarea copiilor, organizata la Geneva

· 1989 – Adunarea Generala a Natiunilor Unite adopta la 20 noiembrie Conventia privind Drepturile Copilului

· 1990 – Parlamentul Romaniei ratifica si el Conventia Natiunilor Unite (in luna septembrie)


Ziua Copilului este sarbatorita in lume la date diferite, in functie de istoria nationala a fiecarei tari. Astfel:

In 25 de tari, in majoritate foste sau actual comuniste la 1 Iunie;
Vesticii au date separate acordand in general, mai putina atentie acestei sarbatori:
Germania, partea de est, la 1 Iunie
Germania, partea vestica, la 20 Septembrie
Polonia , Cehia, Romania etc, la 1 Iunie
India, la 14 Noiembrie
Japonia, Coreea de Sud, la 5 Mai

Ce ar trebui sa fie 1 Iunie, Ziua Internationala a Copilului la noi, in Romania? Multe bucurii pentru copii, baloane colorate, jucarii, dulciuri, hainute noi, jocuri si distractii in parcuri, prietenii noi, generozitate, dragoste, inocenta, puritate, duiosie, pictura, dansuri, plimbari, desene pe asfalt, filme, urari, felicitari.
Dar ca sa nu plictitsesc prea mult cu vorbe goale am sa adaug o serie de poze reprezentative.




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu